Skip to main content
Blog > Business

Zbytečné, ale návykové: Proč jsou zákazníci stále závislí na kamenných prodejnách a proč je to dobrá zpráva

Zbytečné, ale návykové: Proč jsou zákazníci stále závislí na kamenných prodejnách a proč je to dobrá zpráva

Pokud jde o módu, neexistuje nic, co by se nedalo koupit online. Ale navzdory všemu, co jsme si mohli myslet v době Covidu, kamenné prodejny nikdy nevyšly z módy. Znamená to, že si teď dlouho trpící kamenné prodejny mohou konečně oddechnout?

Obáváme se, že to není tak jednoduché.

Přechod k online nakupování vyvolaný pandemií zanechal na chování kupujících trvalou virtuální stopu. Dnešní zákazníky nelze zaškatulkovat do "kamenných" nebo "klikacích" skupin. Požadují radostné, interaktivní zážitky v obchodě a bezproblémové vícekanálové interakce.


Níže se s vámi podělíme o to, jak můžete využít přetrvávající obliby osobního nakupování. 

1. Příjemný zážitek uvnitř prodejny
Po dvou letech omezení - a s tím, jak mnozí z nás stále pracují online - se cesta do obchodů stala zcela nový význam. Obchodní centra jsou životní styl; místa, kde obědváme, chodíme na rande a utíkáme od všeho možného - od každodenní rutiny. Kamenné prodejny jsou místem, kde si spojujeme výrobky s hodnotami značky.

Mistrovské umění v získávání zákazníků v obchodech dělá kosmetická značka Lush

Mistrovské umění v získávání zákazníků v obchodech dělá kosmetická značka Lush. Tato společnost si ve svých prodejnách získala srdce svých zákazníků, posiluje svůj charakteristický aktivismus a buduje pocit komunity. Funguje to? S 951 prodejnami v 52 zemích za 27 let podnikání je trajektorie růstu společnosti Lush (vanovou) bombou.

Výrobky přicházejí a odcházejí, ale skvělé zážitky se vždy udrží.

 


2. Berte věci osobně.
Říkají vám data z vašeho online obchodu, že konkrétní zákazník touží po konkrétním kabátu?  Pošlete mu e-mail, aby si zbytek sortimentu prohlédl na prodejně.

Chodí zákazník po obchodě? Pošlete mu na mobilní telefon slevový kód, když se blíží k uličce s kabáty (prostřednictvím ohraničení polohy). Obchod zpečeťte pomocí QR kódu, který mu prozradí jedinečnou historii zakoupeného oděvu.

Zní to složitě? Možná. Ale právě tak se vaši zákazníci v konkurenčních obchodech pohybují. Dnešní zákazníci jsou přímo závislí na zážitcích založených na datech.

A je to závislost, která jen tak nezmizí. Podle Harvard Business Review 90 % zákazníků očekává, že organizace budou znát jejich zájmy a předvídat jejich potřeby, takže značky musí každou návštěvu zákazníka do prodejny brát jako příležitost k uspokojení digitálních potřeb. Pokud jste to ještě neudělali, je čas začít investovat do svých dat a technologických řešení.


3. Investujte do omnichannelu, abyste získali bonitnější zákazníky - a snížili náklady.
Krása omnichannelu spočívá v tom, že můžete zefektivnit své zásoby, omezit nákladné vracení zboží a snížit počet vratek z online nákupů pro vaše zákazníky. Všichni jsme to zažili. Šaty na tělo vypadaly na internetu tak elegantně, ale když jste si je zkoušeli doma, seděly vám jako pytel na odpadky. Není divu, že lidé pozvolna opouštějí online nakupování a přechází do kamenných obchodů. Znamená to ale, že se maloobchodníci musí vrátit k držení obrovských zásob v každém obchodě? Vůbec ne. Všechny šaty a blůzy v každé velikosti? Ano. Ale všechny barvy? Ne. (Stačí mít kapacitu na to, abyste mohli narychlo dodat správnou barevnou variantu.) A je toho víc. Omnichannel zákazníci nakupují mnohem častěji a mají o 30 % vyšší dlouhodobou lokalitu než jednokanáloví zákazníci. Je to tedy segment, který má obrovskou budoucnost. Co myslíte?