Skip to main content
Blog > Lidé

Petr Pfeifer: "Na módním průmyslu miluji neustále se vyvíjející prostředí a každodenní výzvy, které vás posouvají kupředu."

Petr Pfeifer: "Na módním průmyslu miluji neustále se vyvíjející prostředí a každodenní výzvy, které vás posouvají kupředu."

Petr Pfeifer je zkušený profesionál, který nedávno nastoupil na novou pozici generálního ředitele prodeje společnosti Peek & Cloppenburg. Poslední čtyři roky působil jako floor manager ve společnosti Van Graaf, kde řídil tým mezinárodních kolegů. Svou maloobchodní kariéru začal ještě během středoškolských studií v Pepcu, které je z oboru fast fashion.

"Na módním průmyslu miluji neustále se vyvíjející prostředí a každodenní výzvy, které vás posouvají kupředu."

Petrův jedinečný přístup k maloobchodu se projevuje v základních věcech. "V České republice je práce v maloobchodě často vnímána jako brigáda, zatímco v západních zemích jsou zaměstnanci hrdí na to, že jsou jeho součástí, což se pozitivně odráží na zkušenosti zákazníků. Mám pro svou práci vášeň a snažím se ji předávat i svým kolegům," říká Petr.

Pozitivní atmosféra na prodejně je pro mě klíčem ke spokojenému zákazníkovi. Rád přináším radost a vždy dávám šanci novým kreativním nápadům svých kolegů.

A co e-commerce a další výzvy, kterým v současnosti čelí tradiční maloobchodní firmy? Pro Petra to znamená obrovskou příležitost pro tradiční maloobchod, protože většina zákazníků stále vyhledává spíše osobní přístup než objednávání přes internet. To platí zejména pro oblast drahé módy, kde zákazníkům jde především o zážitky. Jinými slovy, zákazníci nakupující vysokou módu chtějí být v prostředí, kde se cítí vítáni a pochopeni.

"Značky spotřební a střední módy zachytily online trendy, řada z nich zavádí funkce, jako je vrácení zboží zdarma a speciální nabídky, proto je tento segment nyní stabilní a neustále roste," dodává Petr svůj názor na současný stav maloobchodu v České republice.

Buďte odvážní!

Petr říká, že je důležité přijmout fakt, že nikdy nebudete vědět všechno na sto procent, takže improvizace je do jisté míry nutností "v obchodě neexistuje správné nebo špatné řešení situace, vše je zaměřeno na emoce zákazníků a jejich celkový zážitek z nakupování," upozorňuje.

Za peopleTOretail přejeme Petrovi v jeho nové roli hodně úspěchů!