Skip to main content
Blog > Manuál retailu

#ManualRetailu︱Proč jsou vlastní aplikace pro obchody tak důležité?

#ManualRetailu︱Proč jsou vlastní aplikace pro obchody tak důležité?

„Máte naší aplikaci?" Slýcháme u pokladen často několikrát denně. Nejen obchody s potravinami, ale v poslední době i většina obchodů s módou, elektronikou, doplňky, nebo kosmetikou. Všechny značky se předhánějí v tom, kdo nabídne zákazníkům lepší aplikaci. Zapomeňte na papírové kartičky, na které vám musí dát pokladní razítko. Věrnostní programy jsou v roce 2023 díky mobilním apkám na zcela jiné úrovni. 

Věrnostní programy v aplikacích mají v současné době smysl zejména z těchto důvodů:

  • Udržení zákazníků

Během složité ekonomické situace zákazníci váhají, za co utratí peníze. Registrací do věrnostních programů obchody motivují zákazníky k tomu, aby se k nim vraceli a nakupovali u nich. Udržet stávající zákazníky navíc stojí značku méně peněz, než se je pokoušet přetáhnout od jiných značek. 

  • Zvýšení prodejů

Oslovit zákazníky je prostřednictvím mobilní aplikace jednoduché. Dobře funguje například sbírání bodů na slevy. 

  • Odlišení se od konkurence

Nabízet pouze slevy už může některé zákazníky nudit. Proto obchody svoje aplikace obohacují o interaktivní prvky. Vybíráme z mnoha:

    • Líbí se vám v obchodě tričko, ale nemají zrovna vaší velikost? Aplikací naskenujete visačku a objednáte si ho.  
    • Postup v úrovních výhod a slev podle toho, kolik v obchodě utratíte.
    • Virtuální stíratelné losy a kupóny.
    • Personalizovaný nákupní košík podle vašich posledních nákupů na prodejně.
    • Slevy exkluzivně pro uživatele aplikace
    • Hry o dárky

Víte, že...

Po stažení aplikace do mobilu dostane její uživatel na výběr, zda si ponechá zapnuté notifikace i v době, kdy běží na pozadí. U retailových aplikací si podle serveru Airship tzv. push notifikace ponechá zapnuté 90 % uživatelů s Androidem. U druhého nejrozšířenějšího operačního systému iOS si nechá zapnuté notifikace už pouze 42 % všech uživatelů. 

Tohle jsou podle nás nejzdařilejší retailové aplikace na českém trhu:

Sephora

Aplikace nabízí kromě interaktivního katalogu produktů a věrnostního programu Sephora White/Black i rezervaci líčení (zatím je v nabídce Brno Vaňkovka, Westfield Chodov a OC Nový Smíchov).

Reserved

Vzhledově opravdu povedená aplikace. Velice dobře se v ní každý zorientuje a navíc fotografie modelů jsou v krásně ostrém rozlišení. Funguje i skenování prostřednictvím kódu na visačce a tak pokud zrovna v obchodě nemají vaší velikost, je možné si kousek objednat domů. Za zmínku stojí i rychlé vyhledávání  

Notino

Ne jedničku zpracovaná aplikace kromě eshopu obsahuje i Blog s recenzemi kosmetiky, tutoriály a tipy pro krásu. Aplikace ale vyniká databází salonů, kde si lze vyhledat a na pár kliknutí zarezervovat nejbližší kadeřnictví, masáž, manikúru, ale i tetovací studia a dokonce psí salony. Jsme z toho p(h)af!

Nike

Vše se hýbe, posunuje, hraje. Celá aplikace je postavena na pohybu a tak v ní lze najít tipy na běh, playlisty a příběhy světových atletů. A tak to má být! Aplikace umí uživatele upozornit na nejnovější nabídky Nike obchodů, pokud se zrovna nachází v jejich blízkosti. Funguje to po celém světě! 

H&M

Na aplikaci H&M se nám líbí užitečná funkce vyhledávání oblečení podle fotografie. Funguje to tak, že si vyberete fotku s oblečením, které se vám líbí, aplikace jí naskenuje a chytře vám vybere stejné nebo podobné zboží, které si můžete rovnou koupit. 

Jaká je vaše nejoblíbenější apka? Podělte se o svoje zkušenosti s ostatními na naší Facebookové skupině! A děkujeme, že nás sledujete i na Instagramu!