Skip to main content

Blog

Kategorie blogu

Možná přemýšlíte o kariérní změně a připravujete se na pohovor. Ať už jsou vaše záměry a ambice jakékoli, o tomto tématu byste měli mít povědomí. Nejen manažeři a členové vedení společnosti, kteří bývají do tvorby rozpočtu v první osobě zapojení. Každý člověk ve firmě by měl vědět, co je to firemní rozpočet, za jakým účelem se připravuje a proč je důležitý. Co je budget? Budget, neboli rozpočet , je nástrojem pro plánování a...
Planogram je neocenitelný nástroj pro všechny obchodníky. Tento strategický plán využití prostoru na prodejnách, o kterém se může zdát, že je určen pouze odborníkům, je základní stavební kámen dobrého obchodu.   Jak Planogramy fungují?   Představte si planogram jako mapu, která ukazuje, jak a kde by měly být jednotlivé produkty umístěny v obchodě. Cílem je maximalizovat prodeje zohledněním faktorů jako jsou značky, cílové...
Pomáhá vám lépe plánovat, spravovat zásoby, vymýšlet marketingové aktivity a řídit vaše finanční prostředky. V tomto dílu naší série se blíže podíváme na proces reforecastingu, díky kterému uspějete ve světě retailu .    Forecast v angličtině znamená předpověď. Předpona 'Re' pak značí úpravu. Doslovně lze tento pojem přeložit jako upravenou předpověď.    Co znamená reforecasting? Reforecast (někdy také nazývaný...
Retail je fascinující svět obchodů, ve kterých denně nakupují stovky tisíc zákazníků. Co přesně tento pojem znamená a jak může otevřít dveře k zajímavé a perspektivní kariéře? V tomto článku vám představíme retail a jeho nejdůležitější součásti.  Co je retail? Retail je odvětví obchodu, které se zaměřuje na prodej zboží a služeb přímo zákazníkům pro jejich osobní potřebu.    Jaké jsou pracovní příležitosti v retailu?   Retail...
Nakupující si prohlíží vystavené zboží. Přicházíte k němu a obligátně se ptáte, zda nepotřebuje pomoc s nákupem. Na to reaguje slovy: „ Ne, děkuji, jen se podívám, ” a po chvíli z obchodu odchází. Znáte to? Dáme vám pár tipů na to, jak to udělat lépe.   Zkuste se namísto pokládání obecných otázek blýsknout osobnějším a promyšlenějším přístupem, který prokáže vaši znalost zboží, odbornost a ochotu pomáhat. Tím pro zákazníky v obchodě...
„Máte naší aplikaci?" Slýcháme u pokladen často několikrát denně. Nejen obchody s potravinami, ale v poslední době i většina obchodů s módou, elektronikou, doplňky, nebo kosmetikou. Všechny značky se předhánějí v tom, kdo nabídne zákazníkům lepší aplikaci. Zapomeňte na papírové kartičky, na které vám musí dát pokladní razítko. Věrnostní programy jsou v roce 2023 díky mobilním apkám na zcela jiné úrovni.  Věrnostní programy v aplikacích...
Franchising je dlouhou dobu oblíbeným obchodním modelem a i v aktuální ekonomické situaci u nás zůstává vhodnou volbou pro ty, co chtějí mít rychleji nastartovaný svůj vlastní byznys. Jaké jsou některé výhody a nevýhody franchisingu a co je potřeba zvážit, než se pustíte do hledání co možná nejvhodnějšího konceptu? V každém případě platí, že bez zaměstnanců dobrou franšízu nevybudujete.  Franšízor: společnost, která...
V předchozím dílu jsme si vysvětlili, jak měřit zákaznickou spokojenost v obchodě pomocí Net Promoter Score (NPS). Jen sbírat zpětnou vazbu ale nestačí. Pokud chceme naší práci, výsledky a spokojenost zákazníků zlepšit dlouhodobě, musíme vědět, jak na zpětnou vazbu reagovat a jak s ní pracovat.  Pět hlavních kroků, které po vyhodnocení zpětné vazby od zákazníků udělat: Zpětná vazba zlepšuje fungování obchodu. Když od zákazníků...
Net Promoter Score (NPS) je účinný nástroj, který obchody používají k měření loajality a spokojenosti zákazníků. Je to velice jednoduchý, ale účinný způsob, jak zjistit pravděpodobnost, že zákazníci doporučí váš obchod ostatním. Co je to Net Promoter Score? NPS je metrika, kterou v roce 2003 vyvinul Fred Reichheld. Je založena na otázce, která se zákazníka ptá na to, jaká je pravděpodobnost, že doporučí obchod/firmu/službu svému příteli...
Každý o nich slyšel, ale ne každý ví co znamenají. Jak fungují a proč je tak důležité je sledovat?  Ukazatele výkonnosti (KPI) je potřeba znát, protože pro nás mají velký význam. Díky nim vidíme, jak si na trhu stojíme. A v rámci prodejen sledujeme, jak si jednotlivé pozice (od prodejního asistenta až po manažera) vedou. A nejen to. Dnes už více méně u každé značky ovlivňují KPI variabilní složku mzdy (bonusy) a tak se hodí o nich mít...
Co je footfall management a proč je důležitý? Měření návštěvnosti neboli Footfall spočívá v počtu osob, které v daném čase navštíví obchod. Jedná se o důležitý parametr, který často rozhoduje o existenci obchodu v daném místě.  Je nezbytným nástrojem pro vyhodnocení oblíbenosti obchodu u zákazníků. Jeho využíváním o zákaznících získáte užitečné informace , díky kterým jim můžete váš obchod ušít doslova na míru.  Tracking na...
Jaká je role visual merchandisera? Visual merchandiseři prezentují, aranžují a vystavují zboží v obchodech a výlohách, tedy na hlavních místech, kde si zákazníci prohlížejí, vybírají a kupují zboží. Tato pozice sice vznikla již v 19. století, ale do všech druhů obchodů se rozšířila teprve nedávno. Starat se o vzhled prodejny znamená vědět, jak dát věcem řád a zároveň respektovat identitu značky a citlivě kombinovat různé formáty a...