Skip to main content
Blog > Inspirace

Jak e-shopy oživují svět Retailu?

Jak e-shopy oživují svět Retailu?

E-shopy a celý segment e-commerce jsou fenomén, který zásadně mění způsob, jakým nakupujeme a prodáváme. Nabízí obchodníkům i zákazníkům zcela nové možnosti prodeje zboží, které v tomto článku blíže popíšeme.

Ačkoliv se může na první pohled zdát, že e-shopy a kamenné prodejny jsou protiklady, ve skutečnosti se mohou dobře doplňovat. Milovníci klasického nakupování, nezoufejte! Kamenné prodejny v blízké budoucnosti rozhodně nezmizí.

Správným propojením prodejen a eshopu mohou obchodníci nabídnout zákazníkům to nejlepší z obou světů.

 

Kamenné prodejny nabízí jedinečnou atmosféru, možnost osobního kontaktu, odborné poradenství a velkou výhodu v tom, že se zboží lze naživo prohlédnout a rovnou přímo zakoupit. Chcete práci v kamenném obchodě? Budete většinou pracovat v jedné lokalitě na prodejně s pevnou otevírací dobou.  

Naproti tomu, e-shop nabízí pohodlí rychlého a jednoduchého nákupu z domova. V případě, že začnete pracovat pro e-shop, vaše kroky většinou zamíří do kanceláře společnosti. Se zákazníky se budete setkávat převážně na dálku. 

Co je to e-commerce? 

E-commerce otevírá dveře do světa bez hranic, kde si zákazníci mohou prohlížet, porovnávat a nakupovat zboží odkudkoliv, kdykoliv chtějí. Je to jako mít obchod otevřený 24/7 přímo v kapse zákazníka, který si může vybrat zboží z pohodlného gauče v jeho obývacím pokoji. To může znamenat vyšší prodeje i loajalitu, pokud má obchod dobře zvolenou e-commerce strategii, zejména pokud umí například kombinovat online nákup a osobní vyzvednutí na prodejně.   

Co je pro obchodníky ještě atraktivnější? Snížené provozní náklady. E-shopy si často nepotřebují pronajímat velké prostory v drahých lokalitách což znamená, že se nemusí starat o údržbu prodejny a s tím spojené výdaje. Další výhodou e-commerce je možnost personalizace prakticky čehokoliv. Díky technologiím je možné sbírat data o chování zákazníků v čase a lépe tak porozumět jejich preferencím a zvyklostem. To umožňuje obchodníkům nabízet personalizované akce a produkty na míru. 

Jak uspět, pokud se ucházíte o zaměstnání v e-commerce? Vyzbrojte se znalostmi a dovednostmi v oblastech, jako jsou technologie a platformy e-commerce, digitální marketing a SEO, analýza dat a zákaznický servis. Budou se vám hodit zkušenosti z vedení týmu (i na dálku), organizace akcí a práce s grafikou. Neztratíte se ani když budete mít základní znalosti obchodního práva (záruční lhůty, reklamace, přepravní smlouvy, atd.) 

Chcete se stát e-commerce specialistou a pracovat v kanceláři vaší oblíbené značky?