Pojmem employer branding se nejčastěji myslí obraz, jakým je vaše firma vnímána stávajícími zaměstnanci, okolním světem a uchazeči o zaměstnání. Nejde jen o vytvoření atraktivní image, ale o vyjádření autentické kultury, která osloví nejen ty, kteří si hledají “pouze” práci, ale zejména smysluplnou kariéru. A právě těm v peopletoretail.cz usnadňujeme cestu k lepšímu zaměstnání. Zajímá vás, jaké výhody oproti konkurenci budete mít, pokud se začnete více věnovat employer brandingu?
Oslovení lepších kandidátů: Dnes, na vysoce konkurenčním trhu práce záleží na pověsti vaší společnosti více než kdy dříve. Silná značka, která se umí prezentovat má lepší pozici pro získávání kvalifikovaných a motivovaných lidí, které jsou zároveň v souladu s hodnotami a vizí firmy.
Snížení HR nákladů: Dobře zavedená značka zaměstnavatele může výrazně snížit náklady na nábor zaměstnanců. Když je vaše firma vnímána jako atraktivní zaměstnavatel, kandidáti si ji budou s větší pravděpodobností vyhledávat sami, což sníží vaše investice do internetové i offline reklamy.
Zvýšení angažovanosti zaměstnanců: Zaměstnanci, kteří se ztotožňují se značkou svého zaměstnavatele se rádi zapojují do jejího rozvoje, což vede ke zvýšení produktivity práce a snížení fluktuace.
Zlepšení vnímání firmy u zákazníků: Kvalitní HR a employer branding se často promítá do pozitivního vnímání mezi zákazníky. Ti důvěřují a podporují firmy, která se dobře chovají nejen k nim, ale i ke svým zaměstnancům.
Pro vybudování přesvědčivé značky zaměstnavatele je důležité jasně a srozumitelně prezentovat firemní kulturu, hodnoty a výhody, které budoucím zaměstnancům můžete nabídnout. Jak to udělat dobře?
Na autenticitě záleží: Buďte věrní firemní kultuře. Autenticita buduje důvěru a přitahuje jednotlivce, kteří do vaší firmy skutečně zapadají.
Vyzdvihněte věci, které vás odlišují: Každá firma může svým lidem nabídnout něco jedinečného. Ať už se jedná o flexibilní pracovní podmínky, možnosti vzdělávání, profesního rozvoje, slevy na produkty, neformální pracovní prostředí, výhodnou lokalitu, příspěvky na sport a podobně. Proto nezapomínejte v inzerátech tyto faktory zdůraznit.
Příběhy zaměstnanců: Vyberte několik dlouholetých zaměstnanců, aby se podělili o své zkušenosti s potenciálními kandidáty ve formě rozhovoru, nebo videa. Právě jejich příběhy mohou poskytnout cenné informace o kultuře vaší společnosti.
Využijte moderní způsob komunikace: využívejte k HR prezentaci i sociální sítě. Pravidelně zveřejňujte fotografie, videa a příběhy, které si potenciálním uchazečům umožní představit, jak vypadá například běžný pracovní den, směna, prodejna, kancelář, či teambuildingové aktivity.
I když je nábor nových zaměstnanců do firmy důležitý, ještě větší prioritou by mělo být udržet a motivovat stávající zaměstnance, kteří u vás již nějakou dobu pracují.
Spravedlivé odměňování: Pravidelně přezkoumávejte a upravujte mzdy zaměstnanců tak, aby odpovídalo tržním standardům. Spravedlivá výplata je dnes pro zaměstnance hlavní motivací, aby byli v práci spokojení. Potvrzuje to i Randstad employer brand research na vzorku téměř 5000 zaměstnanců v České republice.
Profesní růst: Vytvořte v rámci firmy programy profesního rozvoje a kariérnímu postupu. Zaměřte se na školení, tréninky, kurzy, zájmové kluby a podobně. Ujistěte se, že všichni zaměstnanci znají pravidla k jejich růstu v rámci vaší organizace.
Uznání a odměna: Nahlas oceňujte a následně odměňte dobré výkony zaměstnanců. Může to dlouhodobě pomoci zvýšit jejich pracovní morálku a motivaci.
Employer branding zahrnuje celou řadu aktivit, které lze využívat v rámci HR komunikace vaší firmy. Je důležité to ale vzít za správný konec. Proto již v ceně jednoho pracovního inzerátu na peopletoretail.cz získáte možnost prezentace vaší firmy, kterou můžete vytvořit vašich vlastních nebo stávajících materiálů. V peopleTOretail vám s dobrým employer brandingem umíme pomoci. Napište nám, co vás trápí a my vám pomůžeme s tvorbou i realizací správné strategie na míru pro vás. Těšíme se na vás!