Skip to main content
Blog > Lidé

Daria Pelenska ze Swarovski: "Hovořit se spokojeným zaměstnancem je pocit k nezaplacení"

Daria Pelenska ze Swarovski: "Hovořit se spokojeným zaměstnancem je pocit k nezaplacení"

Daria začala pracovat v retailu v roce 2016. Po dvou letech v RPO (recruitment process outsourcing) přešla do interního HR týmu společnosti Swarovski, kde byla zodpovědná za nábor zaměstnanců do maloobchodu především ve střední Evropě. "Velmi se mi líbí dynamika retailu, kdy mohu hovořit s mnoha různými lidmi a také velmi rychle vidět výsledky své práce," popisuje Daria. "Zpětná vazba, kterou dostanete, když se mi podařilo zaměstnat celý tým v nové prodejně, nebo když předáte pracovní nabídku kandidátovi, který je šťastný, protože jsme mu splnili jeho sen, je k nezaplacení," říká Daria s velkým nadšením.

 

Společnost Swarovski má ve střední Evropě 43 vlastních prodejen. Ikonická značka se slavnou labutí má po celém světě přibližně 2000 prodejen. "Nedávno jsme představili naše nové prodejny Instant Wonder, kde je každá prodejna reprezentována jednou nebo více z pěti barev - bílou, růžovou, zelenou, modrou a žlutou - inspirovaných prizmatickým lomem světla prosvítajícího skrze křišťál," popisuje Daria nejnovější design prodejen Swarovski. Stěny jsou od podlahy až ke stropu obloženy osmibokými krabičkami, které jsou použity v motivu opakujících se vzorů a zvou zákazníky na cestu plnou objevů.

No alt text provided for this image

Nejnovější vlajkový obchod Swarovski v Curychu. Design obchodu je prostě úžasný!

No alt text provided for this image

 

Značka Swarovski má také zcela jedinečný přístup k zaměstnancům, protože nevěří na tradiční kariérní postupy. Ve společnosti Swarovski je každý člověk jedinečný. "Věříme, že příležitosti k rozvoji jsou v naší společnosti všude, ale je to zaměstnanec, kdo má svou kariéru a rozvoj ve svých rukou, zejména jeho kariéra je pro nás mnohem víc než hierarchický posun," pokračuje Daria.

 

Skutečnou výzvou pro personální oddělení společnosti Swarovski zejména ve středoevropském regionu je aktuálně nízká míra nezaměstnanosti, kvůli které je složité najít vhodné kandidáty na pozice v obchodech, kde se vyžaduje především pečlivost. HR tým značky se snaží tento problém řešit moderním přístupem.    

"Je to především o konverzaci. Je důležité vést otevřený dialog mezi manažery a zaměstnanci o jejich budoucím rozvoji a o tom, jak společně řídit očekávání. Je pravděpodobnější, že o vašem přesunu na jinou interní pozici se bude rozhodovat v případě, pokud jste jasně a otevřeně vyjádřili své přání. Ve Swarovski mají naši interní zaměstnanci vždy přednost." 

Společnost Swarovski nabízí svým zaměstnancům různé workshopy, školení, masterclasses, mentoringové a leadershipové programy a další možnosti rozvoje. Je to skvělý způsob, jak si udržet spokojené a motivované zaměstnance. Důkazem, že to dělají dobře, jsou vysoce hodnocené zaměstnanecké průzkumy a celkově snadno pochopitelná kultura značky. 

"Práce s lidmi mi dodává nejvíce energie. Mám tu čest pracovat s týmy, které jsou velmi otevřené a při práci se baví. To mě pohání obrovskou energií!" uzavírá Daria zajímavý rozhovor o tom, jak to chodí ve Swarovski.